Welkom!

Feb. 2011
Welkom op mijn blog,


Mijn opzet is om elke dag te schrijven, maar de praktijk werkt soms tegen. Soms zou ik willen dat ik mijn blik kon benevelen, zodat de scherpte van wat ik zie draaglijk wordt. Ik hoop evenwel dat dit blog die functie overneemt.

Mijn utopia
"Imagine all the people living life in peace..." Imagine a world without an economy driven by the military/industrial complex, a world based on a golden rule of treating those before you as you would want them to treat you. "You may say that I'm a dreamer but I'm not the only one I hope someday you will join us and the world will be as one"
John Lennon

vrijdag 13 januari 2012

Thermoskan

Afgelopen zomer kocht ik in  het oosten van het land bij de bekende kampeerartikelenzaak 'Obelink' een thermoskan die helemaal naar mijn zin was. Ik nam hem mee naar huis en al snel werd hij ingewijd. Ik was gewend om in al mijn thermoskannen een thee-ei te gebruiken en deed daar dan kruidenthee in.
Hetzelfde deed ik al enkele maanden met de nieuwste thermoskan. Hij beviel me uitstekend.
Een paar weken geleden hoorde ik plotsklaps een harde beng in de keuken. Het was een diep zwaar geluid en erg beangstigend.
Ik ging kijken en zag de kan op het aanrecht staan. Er leek niets aan de hand. Toen ik er in keek, bleek de binnenwand in duizend stukjes.

Mijn kan was domweg ontploft. Waarschijnlijk geveld door mijn thee-ei, terwijl het jarenlang goed was gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten