Welkom!

Feb. 2011
Welkom op mijn blog,


Mijn opzet is om elke dag te schrijven, maar de praktijk werkt soms tegen. Soms zou ik willen dat ik mijn blik kon benevelen, zodat de scherpte van wat ik zie draaglijk wordt. Ik hoop evenwel dat dit blog die functie overneemt.

Mijn utopia
"Imagine all the people living life in peace..." Imagine a world without an economy driven by the military/industrial complex, a world based on a golden rule of treating those before you as you would want them to treat you. "You may say that I'm a dreamer but I'm not the only one I hope someday you will join us and the world will be as one"
John Lennon

vrijdag 23 december 2011

Nederlands dierenleed spoedig voorbij!

21-12-2011

Er waait een wijze en bijzondere wind door Nederland.

Afgelopen week is er een 114 team van 50 politiemensen begonnen met de jacht op dierenmishandeling.
Ik heb hoge verwachtingen. Er valt een last van me af!
Weg met de kiloknallers, weg met de 2 voor 1 slogans en weg met de onbeschaamde hoeveelheid vleesopslag in de vitrines van supermarkten.

Geen uitbraken meer van epidemieën door het ongebreidelde gebruik van antibiotica.  Geen dierentuinen meer en dierproeven in laboratoria.
Wat zal Nederland er paradijslijk gaan uitzien! Nergens meer megastallen, de koetjes en varkentjes in de wei, de kipjes op het erf.

Met deze nieuwe respectvolle houding...
naar dieren zal Nederland denk ik een volledige metamorfose ondergaan. En uiteindelijk zal ook de grote wereld erdoor veranderen.

Want niet alleen de dieren krijgen het beter in Nederland maar ook de grootschalige sojaproduktie in ontwikkelingslanden, die nodig is om al dat vee te voeden, zal afnemen.
Hierdoor zullen lokale bevolkingsgroepen, wiens grond is afgepakt voor de eetcultuur van het Westers Kapitalisme, weer zelfvoorzienend kunnen worden.

Twee vliegen in een klap dus, want het zijn ook de mensen die in hun waarde hersteld worden.
Respect voor mens en dier, wat een opluchting!

Nederland is altijd al graag een voortrekkersland geweest.
Hoewel het huidige kabinet en ik geen vrienden zijn, moet ik hen complimenteren met deze ingrijpende grootse maatregel.

Wat zal het cavia-team het druk hebben met al die meldingen. Per slot van rekening komen we dagelijks in de supermarkt. Waar binnenkort dus genoeg ruimte zal zijn, voor vleesalternatieven.
Hmm..., ik verheug me erop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten