Welkom!

Feb. 2011
Welkom op mijn blog,


Mijn opzet is om elke dag te schrijven, maar de praktijk werkt soms tegen. Soms zou ik willen dat ik mijn blik kon benevelen, zodat de scherpte van wat ik zie draaglijk wordt. Ik hoop evenwel dat dit blog die functie overneemt.

Mijn utopia
"Imagine all the people living life in peace..." Imagine a world without an economy driven by the military/industrial complex, a world based on a golden rule of treating those before you as you would want them to treat you. "You may say that I'm a dreamer but I'm not the only one I hope someday you will join us and the world will be as one"
John Lennon

zaterdag 24 december 2011

Scharrelei is niet perse diervriendelijk!

Niet ieder scharreleitje is diervriendelijk!

Lang heb ik erover gedaan om de scharrelei"industrie" te begrijpen. Eieren kopen was voor mij vaak een tijdrovende bezigheid. Nu gaat het gelukkig beter.

Het woord scharrelei is de laatste jaren helaas geinflateerd. De eitjes die dit etiket opgeplakt krijgen, met bijvoorbeeld de indicatie "vrije uitloop" en een lieftallig groen landschapje, zijn van kipjes die nog steeds een dieronvriendelijk leven leiden.


Ook de aanduiding "biologisch", en dat geldt ook voor andere produkten, impliceren niet perse een diervriendelijk leven. Om zoveel mogelijk daarvan verzekerd te zijn, let ik voortaan op het "beter leven" etiket met een aantal sterren, waarvan drie sterren het hoogst is. De dieren met dit etiket hebben zoals ik het begrijp, een diervriendelijk leven gehad. Wat dat precies inhoudt, wordt vaak nog niet helemaal duidelijk. Er zullen wel kwaliteitscriteria bestaan, maar die worden niet op verpakkingen geexpliciteerd.

Ik hoop maar, dat de drie sterretjes worden waargemaakt.
Wel duur die eitjes voor iemand onder het minimuminkomen!
Maar ja, het geweten wil ook wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten